Dit Trademark er dit varemærke for din virksomhed. Det er det som kunderne forbinder med dig, der er dit Trademark og det er derfor vigtigt at du sørger for at beskytte det, både i ind- og udland.
Læsetid: 2 min.Opdateret: 10. august 2024
Dit Trademark er det dine kunder forbinder med netop dig
Med en varemærkeregistrering, sikrer du at der ikke er nogen der kan gå ind og kopiere specifikke tiltag og løsninger som din virksomhed prioriteres på frem for konkurrenterne. Det er derfor vigtigt at sørge for at beskytte sit Trademark.
Har du en dansk virksomhed, som ikke på nogen måde er tænkt som en global virksomhed på sigt, så er det måske fint nok at sørge for at varemærkeregistrere dit brand alene indenfor landets grænser. Men vi lever i dag i en verden, hvor alting på magisk vis bliver mere og mere globaliserede og mange danske virksomheder har fået et godt ry i udlandet.
Hvis man f.eks. ser på de danske designermøbler, så er de at finde i alle dele af verden og der er rigtig fin omtale omkring de danske designs. Det er her vigtigt at man har sørget for at der ikke kun er søgt om varemærkeregistrering i Danmark, men også i det ganske udland, for ellers kan den danske møbeldesigner miste kunder til en konkurrent i udlandet, der bare kopierer den danske møbeldesigner.
Brug en erfaren fagperson til at hjælpe dig igennem hele processen med varemærkeregistrering
Det er derfor nødvendigt at overveje kraftigt, hvor vidt man kan nøjes med at varemærkeregistrere sit brand i Danmark, men for at være sikker på at komme godt omkring alle fordele og ulemper, så kan du snakke med en advokat, der er sat godt ind i sagerne allerede.
Det er også vigtigt at gøre brug af en erfaren fagperson, for at der bliver sendt de rigtige dokumenter afsted, for ikke at tale om at forhåndsundersøge om dit produkt faktisk allerede er varemærkeregistreret. Samtidig kan du slippe for at have korrespondancen med myndighederne, fordi din advokat tager sig af det hele
Per Andersen er administrerende direktør og stifter af PA Medier. Siden år 2000 har Per specialiseret sig i formidling af finansielle tjenester, herunder bl.a. lån, tv-pakker, bredbånd/telefoni og A-kasser. Han har udviklet og administreret en række websites på tværs af flere lande, med hovedfokus på det danske marked. Gennem hans ledelse og fokus på organisk vækst gennem artikler, har PA Medier etableret sig som en fast aktør inden for digital formidling i Danmark.
Denne artikel er skrevet af Per Andersen